You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: Обзор на 2013-а година

30 декември 2013

Обзор на 2013-а година


В последните часове на 2013-а година ще си припомним най-интересното от годината. Изминалите 12 месеца бяха богати на автомобилни премиери и безспорно над всички са трите нови суперавтомобила от Ферари, Макларън и Порше. Ферарито, П1 и 918 успяха да намерят употреба на технология създадена за икономия на гориво и като такава даваща допълнително предимство на пистата. Хибридните задвижвания на трите автомобила ги правят много по-лесни за употреба в градска среда и много по-бързи на писта, където постоянният въртящ момент на електромоторите осигурява мигновено ускорение.
От своя страна Фолксваген представи един суперавтомобил, който е супер само в частта икономия на гориво. XL1 ползва само 1 литър дизелово гориво на 100км пробег. Съчетанието на множество високи технологии с цел постигане на минимален разход на гориво превръща колата в едно технологично чудо. За съжаление цената на XL1 е доста голяма. Лимитираната серия от 250 бройки е с единична цена от приблизително 220 000лв.
На фона на карбоновите, модернистичните машини се откроява една, която е уталитарна и разчита на изпитани във времето методи. Става дума за Г класата на Мерцедес-Бенц. Немците предложиха един леко шантав автомобил под формата на Г63 6х6. Военен всъдеход с поставен мощен двигател и колкото се може повече удобства в кабината. Странна и много атрактивна комбинация.
Може би най-запомнящият се и емоционален момент от годината бе провелото се изкачване на върха Пайкс Пийк в САЩ. От доста време насам състезанието бе извън полезрението на големите автомобилни производители, но от Пежо промениха това. Пежо 206 Т16 Пайкс Пийк, управлявано от 9-кратният шампион в WRC Себастиян Льоб премина по трасето за рекордните 8м. 13сек. и 878 десети, с което разби предишното най-добро постижение с повече от минута и половина.