You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: Porsche 918 Spyder

12 септември 2013

Porsche 918 Spyder


През месец Март видяхме първите представители на новото поколение суперспортни автомобили – Ферари ЛаФерари и Макларън П1. Третият представител на тази нова генерация стоеше зад кулисите и доизпипваше своето предложение до днес. Порше 918 Спайдър е хибриден суперспортен автомобил със завидни възможности.
Сравнението между трите автомобила е неизбежно. Само един поглед към техническите характеристики е достатъчен да посочим основната разлика. Докато Ферари и Макларън са се задоволили с един електрически двигател за своите предложения, от Порше са избрали да ползват два. Един захранващ задните колела и един предните. Разлика има и в разстоянието на електрическия пробег. Макларън П1 изминава 10км с един заряд на батерията си, докато 918 достига 30км.
Това означава, че 918 има повече акумулаторни батерии, които тежат. Макларън П1 отмества стрелката на кантара до 1400кг., а 918 Спайдър до 1750кг. Имайки впредвид, че мощността на автомобилите е сходна, това означава, че 918 има по-лоши характеристики при ускорение. Макларън П1 достига 300км/ч за 17 секунди – 6 по-малко от Поршето.
Та какво предлага 918 Спайдър? 4,5-литров атмносферен V8 с мощност от 602к.с./500Нм при 8700/6500 оборота в минута. Предната ос се задвижва от електродвигател с мощност от 129к.с./210Нм, а задната ос е подпомогната от 156к.с./375Нм електрическа сила. Общото количество е 887к.с.
Ускорението до 100км/ч се осъществява за 2.8 секунди, а максималната скорост е 345км/ч. Една обиколка с 918 Спайдър около Нюрбургринг Нордшлайфе трае 6 минути и 57сек. За сравнение Пагани Зонда Р прави същото за 10 секунди по-малко.
918 Спайдър се движи под 5 основни режима. От напълно електрически, при който максималната скорост е ограничена на 90км/ч, до състезателен, при който силата на бензиновия двигател и акумулаторните батерии се изцежда до последно в преследване на хронометъра.
Към любопитните особености на 918 Спайдър можем да причислим системата за завиване на задните колела, както при ГТ3. Друга интересна особеност на колата е нейната ауспухова система. За да намалят негативното влияние на отделяната от двигателя топлина върху акумулаторните батерии, инжинерите на Порше са решили да изведат ауспусите през задния капак директно над двигателя.
Порше 918 Спайдър ще се произведе в 918 бройки и струва близо 770000€.