You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: Volkswagen XL1

21 февруари 2013

Volkswagen XL1


Отпечатъкът на Ферднинанд Пиех върху компаията е огромен. Председателят на надзорния съвет на компанията ще остане в историята с три ключови автомобила. Бугати Вейрон, Фолксваген Фаетон и еднолитровият XL1.
След пускането на пазара на най-бързият и най-немският автомобили за Пиех остана да предложи на пазара и кола, която изминава 100км с 1 литър гориво. Еднолитровият автомобил за пръв път се появи пред публика през 2002-а година. Двуместната машина с изключителна аеродинамика, малък дизелов двигател и тънки гуми наистина измина 100км с 1 литър гориво. Тогава местата за пътниците бяха едно зад друго.
През 2009 машината бе преобразена с нов дизайн, който да напомня за модерните модели на марката. Сега 3 години по-късно XL1 е готов за пазара. Двете седалки вече не са една зад друга, а една до друга. Мястото на пътника е изместено малко зад това на водача.
Има промени и в задвижването. Дизеловият двигател на първият прототип от 2002-а бе мощност от 8,4к.с. XL1 разполага с 800 кубиков, двуцилиндров дизелов двигател с мощност от 48к.с. Той е подкрепен от електрически мотор с 27к.с. Батериите на колата и позволяват да измине 50км с едно зареждане. XL1 тежи 795кг. и има коефициент на въздушно съпротивление Cd 0,189, който е горе-долу два пъти по-малък от този на стандартните автомобили. Скоростната кутия на модела е 7-степенна с два съединителя. Максималната скорост е 160км/ч. Не на последно място е интересно да спомена и размерите на XL1 - 3888/1665/1153 д/ш/в. Вероятно малката височина има голямо влияние върху аеродинамиката.
Сега за лошите новини. Колата ще се сглобява ръчно, което означава нисък брой произведени автомобили и висока цена.
Снимки: тук.

Няма коментари:

Публикуване на коментар