You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: Ferrari LaFerrari

08 март 2013

Ferrari LaFerrari

Точният превод изглежда така: Ферари Ферарито. Звучи тъпо, но това няма абсолютно никакво значение. От Ферари могат да кръстят колата както си искат. Името няма да промени техническите характеристики и възможностите, които те предлагат. Ферарито е наследникът на Енцо и е върхът в моделната гама на фирмата.
Единственото, което има значение за кола като тази са нейните характеристики. С дължина от 4702мм, междуосие от 2665мм и ширина от 1992мм Ферарито е с 43мм по-тясно от предшественика си и с 15мм по-дълго междуосие. Шасито на автомобила се състои от карбонов монокок, който е подсилен с кевлар, където е необходимо. За съжаление теглото на колата все още не е обявено.
Зад монококът стои 6,3-литров В12 с мояност от 800к.с./700Нм, които се достигат при 9250/6750 об/мин. Скоростната кутия е 7-степенна с два съединителя и в нея е вграден електромотор с мощност от 163кс. Електрическият двигател се захранва от батерии, които се намират зад шофьора и тежат 60кг. Те се зареждат при спиране и когато двигателят разполага с излишна мощност. Електрическите двигатели отдават постоянен въртящ момент, независимо от оборотите им на въртене. Така мощността на бензиновият двигател може да се подпомогне с допълнителна по всяко време.
Ускорението от 0-100км/ч се осъществява за под 3сек. 0-200км/ч за по-малко от 7 секунди, а 0-300км/ч за 15 секунди. 
За постигане на най-бързо придвижване по една писта е необходимо завоите да се преминават с възможно най-висока скорост. Това се позволява от сцеплението, с което една кола разполага. Това сцепление може да се увеличи с помощта на аеродинамично притискане. За постигане на този ефект Ферарито разполага с няколко елемента. Предният и заден дифузьори са допълнени с подвижни крила, които да насочват въздушния поток, минаващ през тях. В предната част на колата има отвор, който се отваря или затваря в зависимост от това дали има нужда от преминаване на въздушен поток под колата. Задното крило също е подвижно, като променя ъгъла си и може да служи, като въздушна спирачка.
Не на последно място, както подобава на такъв автомобил, производството му е ограничено до 499 бройки.