Карбонов монокок, централно разположен двигател, задно предаване. Допреди 10 години тези думи бяха запазени за суперспортни автомобили с астрономически цени. Но 10 години са много време. Сега е различно.
Нарастващото търсене на икономични автомобили принуди производителите да инестират в нови технологии. Една от тях са карбоновите пластмаси. Леки и здрави те са един от елементите, които осигуряват нисък разход на гориво за една кола.
Както i3, i8 разполага с карбонов монокок за основа. Външните елементи на каросерията също са от този материал. Целият автомобил тежи 1500к.г.
Задвижването на i8 е поверено на 1.5-литров 3-цилиндров турбо-бензинов двигател с 231к.с./320Нм и електрически двигател с 131к.с./250Нм. Бензиновият агрегат предава своята мощност на задните колела през 6-степенна автоматична скоростна кутия, а електрическият мотор работи над предната ос. Така при едновременна работа на двата мотора, i8 е със задвижване на 4-те колела.
Ускорението до 100км/ч на БМВ-то се исъществява за 4,5 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250км/ч.
Всъщност най-важната характеристика на тази спортна кола, а и на всяка друга излизаща на пазара в днешно време, е разходът на гориво. Комбинираният разход на БМВ и8 за 100км е 2,5 литра. Електрическият пробег с едно зареждане на батериите е 35км.
Цената на БМВ и8 ще е около 118 000€.