You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: Ferrari 458 Speciale

11 септември 2013

Ferrari 458 Speciale


Какво му е специалното на това Ферари 458? Ферари 458 Специале е спортно ориентираният вариант на познатото ни 458 Италия. Новият автомобил предлага повече мощност и интересни нововъведения в аеродинамиката, които ще видим в бъдещи модели на скачащото конче.
Както подобава за спортен вариант на автомобил, мощността е увеличена. 4,4-литровият атмносферен V8 двигател получава нови бутала и повишена компресия от 14:1 за постигане на мощност от 605к.с при 9000об/мин. Въртящият момент достига 540Нм при 6000об/мин.
Теглото на 458 Специале е 90кг. по-ниско от това на 458 Италия. Резултатът е постигнат най-вече с щедро използване на карбонови елементи по каросерията на колата.
След като отхвърлихме по-стандартните промени, които се очакват от такъв автомобил, идва време за аеродинамиката.
458 Специале има изцяло нова предна броня с 3 активни прегради. 2 от тях са вертикални и пропускат въздушен поток за охлаждане на радиаторите. При високи скорости те са затворени и подобряват коефициента на въздушно съпротивление. В същото време третата преграда, която е хоризонтална се снижава и повишава стабилността на предницата.
В задната броня е вграден нов дифузьор с подвижни елементи. В зависимост от ситуацията те се настройват така, че да повишат притискателната сила или да понижат коефициента на въздушно съпротивление.
На последно място ще отбележим уголеменият заден спойлер.
Резултатът от всичко това е: 0-100км/ч за 3 секунди, 0-200 за 9,1 секунди. Смесеният разход на гориво е 11,9л/100км.