Едно от клишетата за френските автомобили е, че те са странни. Да, някои модели не са по вкуса на всеки, но някои са всеобщо признати, като велики. Подобен пример е Ситроен ДС. Силните положителни отзиви след представянето на Ситроен Ц4 Кактус ни навяват на мисълта, че моделът може да бъде не по-малко успешен.
С размери 4.16/1.73/1.48м и д/ш/в и междуосие от 2.6м, Кактус е с почти идентичен с Ц4. Разликата между двата автомобила е в теглото.Кактус тежи средно около 200к.г. по-малко от събрата си, благодарение на новата си олекотена платформа. Освен нея от Ситроен са се постарали да свалят теглото на новия автомобил и по други хитри начини. Ползването на предни и задни седалки тип "пейка" спестява 6к.г. Ползването на изкачащи навън задно прозорци спестява 11кг. и т.н. Всичко на всичко Кактус тежи 965к.г.
Леката каросерия се задвижва от бензинови двигатели с мощност от 75, 82 и 110к.с. и дизелови с мощност от 90 и 100кс.
Сега е време да обясним какво са тъмните петна по каросерията на автомобила. Това са въздушни брони. Полиуретанова материя, която е изпълнена с въздушни капсули. Задачата ѝ е да предпази колата от дребни удари и одрасквания.
Оборудването на Ц4 Кактус включва всичко необходимо за лесно ползване на автомобил - камера за задно виждане, 7" екран за управление на функциите на колата, навигация, автоматично паркиране и др.
От Ситроен ще се опитат да улеснят живота Ви още повече, като в някои страни ще предложат ползването на Кактус на база заплащане за изминати километри, вместо закупуване.
Цената за Ситроен Ц4 Кактус във Франция започва от 14 000€.