You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: 1932 Bucciali TAV 8-32 V12 'Fleche d'Or' Berline

09 януари 2011

1932 Bucciali TAV 8-32 V12 'Fleche d'Or' Berline


Време е да започнем новата година. Темата днес е автомобил, който искам да представя още от 2010-та, но чак сега ме е отмързяло достатъчно, за да го направя. Дано антибиотика ми за 30лв си свърши работата и не си изкашлям дробовете до края на текста.
Буциали е френска марка автомобили с много интересна история. Анджело и Албърт Буциали са синове на композитора Йозеф. Той от малки ги учи да свирят и ремонтират пиана. Това е и първият конструкторски опит на Албърт. През 1911 на 22-годишна възраст амбициите на младежа се насочват към аеронавтиката. Албърт конструира свой собствен самолет. Неутихващото му желание за себеразвитие го тласка към академия за пилоти, където става един от малкото мъже направили лупинг. Пилотските умения на Албърт го водят към армията, където по време на ПСВ служи в 26-та ескадрила на френските военновъздушни сили.
С приключването на войната, завършилият философия пилот, се отдава на страстта си към автомобилите. Албърт създава работилница в град Courbevoie. Първоначалнно дейността на фирмата е насочена към модификация на автомобили. Успешните конструкции на Buc го правят известен сред местната публика. Но производството и тунинга на конвейрни коли не е истинското призвание на Албърт. Заедно с брат си Анджело той решава да пренасочи на компанията към инжинерна дейност.
Буциали се заема с осъществяванео на идеята си за автомобил с предно предаване. През 1926г. на изложението в Париж той представя първият си протип TAV 1. Името произлиза от Traction Avant. Машината предизвиква множество внимание с революционното си предно предаване и лилава боя. Причината за последната е съпругата на Албърт, която към този момент е инвестирала голяма част от личното си богатство във фирмата.
През следващите четири години Буциали осъвършенства системата си за предно задвижване и дори успява да я отдаде за ползване на американската компания Panhard. Предното му предаване получава много внимание, но не и поръчки. На парижкото изложение през 1930г. Албърт представя прототипа TAV 3, наред с прототип на 16-цилиндров двигател. Тази комбинация впечатлява Georges Roure, който прави поръчка. Обезкуражен от дългият срок за изпълнение с големият двигател, той се спира на 8-цилиндров, който по-късно заменя за 12-цилиндров Voisin. Поради тези промени автомобила бива завършен през зимата на 1931г. Колата била изпълнена с каросерия дело на Emile Guillet. Той поставя релефните щъркели на автомобила. Те произлизат от пилотските години на Буциали. Подобни са красели фюзелажа на неговия самолет по време на ПСВ. За нещастие на майстора конструктора и клиента не харесват работата му и през 1932г. Roure праща TAV 8-32 при производителя на каросерии Saoutchik, който запазва щъркелите. Предното предаване на автомобила позволява каросерията му да стои по-ниско от тези на коли със задно предаване. Това в комбинация с 24-цоловите колела придават уникален вид на автомобила.
Малко след приключването на TAV 8-32 фирмата на Буциали фалира. По време на своето съществуване фабриката в Courbevoie прави 6 автомобила, като само 2 са достигнали до наши дни.
Обекта на нашият разказ е реставриран през 1997 по оригинални скици. Голяма част от окачването е направено наново, поради което автомобила не може да участва в конкурсите за красота.
Допълнителна информация и снимки тук и тук.