You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: Рено Канго със заряд

28 септември 2010

Рено Канго със заряд


Разхождайки се из Автомобилен салон Пловдив 2010 можете да се насладите на много и все хубави автомобили, но само един от тях е специален.
Преминавайки зад 8-а палата забелязвам групичка от хора събрали се около Рено Канго с отворен капак. Хвърляйки бегъл поглед ми прави впечатление, че двигателният отсек е празен. Впоследствие се оказа, че двигателят с вътрешно горене е премахнат, а на негово място стои електрически - променливотоков асинхронен.
През 2004-а ВТУ "Тодор Каблешков" печели конкурс и разработва проект за асинхронен двигател. Пет години по-късно, отново след спечелването на конкурс, учебното заведение започва разработката на завършен електрически автомобил. Така обучаващите се в учебното заведение могат да се докоснат до реална разработваща дейност и да преминат от теория към практика. Крайната цел на проекта е да се изведе план-система за създаване на електромобил.
Базата на колата е Рено Канго, която е избрана заради лекото си и здраво шаси. Батериите са оловни и тежат 330кг. За съжаление екипа не е могъл да си позволи литиево-йонни. Цялостното преоборудване на колата е извършено от студенти на ВТУ "Тодор Каблешков". Автомобила е преминал технотест и свободно се движи по българските пътища.
Докато разговарях с екипа относно проекта се наложи колата да бъде преместена. Моментално всички присъстващи се развълнуваха от предстоящото "запалване" на двигателя. След кратко щракване се чу леко жужене и машината се придвижи напред. Движението с електрически автомобил е различно от това с което сме свикнали. По думите на инж. Иван Миленов(ръководител на проекта) шумът в купето идва само от гумите.
Понастоящем колата може да се види на Автомобилен салон Пловдив, където можете да разговаряте и с екипа довел разработката до завършек.
Допълнителна информация и снимки: тук и тук . Както и: тук и тук.

Няма коментари:

Публикуване на коментар