На приключващото след 3 дни автоизложение в Женева, освен нови модели бяха представени и концептуални такива. Общото в случая между Ферари, Лотус и Порше е наличието на хибридно задвижване.
Ferrari 599 Hy Kers(видео), Lotus Evora 414E (видео) и Porshce 918 Spyder (видео) имат електрически мотори, които подпомагат бензиновите такива.
В статия от jalopnik.com колегите повдигат въпроса, доколко е разумно да се използват хибридни технологии в спортни автомобили от висок клас. Ефекта на допълнителната мощност е понижен от високото тегло на батериите. Колите от класа на Ферари не се ползват ежедневно и пробегът възможен само на батерии е непотребен, при положение че колата се ползва за доставяне на силни усещания, а не за обикновено придвижване.
Смислени или не в случая хибридните технологии ще понижат нивото на отделяни вредни емисии от автомобилите. Ползването на технологията от нишови производители като Ferrari, Lotus и Porsche идва да покаже, че нейното разпространение ще продължи да се разраства. Нищо чудно след около 5 години на пазара на нови автомобили да няма чист бензинов двигател т.е. без допълнение от електрически такъв.
Определено измежду трите споменати автомобила Porsche 918 Spyder обра овациите на публиката в Женева. Колата разполага с V8 бензинов двигател и два електромотра. Дали 918 ще е наследника на Carrera GT? Това вероятно ще стане ясно до година или две, когато се очакват новите суперспортни предложения от Ferrari и Lamborghini.
Галерия от 2010 Geneva Motor Show : тук
Няма коментари:
Публикуване на коментар