You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: Concorso d'Eleganza Villa d'Este

01 май 2009

Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Concorso d'Eleganza Villa d'Este е може би най-важното събитие в европейският свят на историческите автомобили. Ежегодният конкурс датира от 1929г и събира едни от най-добрите екземпляри на класическите автомобили, разпределени в различни класове.
Тази година събитието, ораганизирано около езерото Комо, бе озарено от присъствието на четири уникални Bugatti Veyron 16/4 и един Aston Martin One-77 в класа на концептуалните автомобили.
Bugatti продължава честванията по случай своята стогидишнина, започнати с модела Bleu Centenaire показан на автосалона в Женева. Четирите специално разработени автомобила имат за цел да ни припомнят успехите на марката в мотоспорта.
Името на синият Veyron е Jean-Pierre Wimille. Френският състезател печели 15 гранд-при състезание в периода 1932-1945 с автомобили на Bugatti. Измежду тези първи позиции две са на Лъо Ман (1937 и 1939г.)
Червеният автомобил се нарича Achille Varzi. Първите стпъки на този италианец в мотоспорта са мотоциклетни състезания. През 1928, обаче, господин Варци преминава в автомобилният спорт с Bugatti type 35. През следващите 10 години от кариерата си той е основният конкурент на небезизвестният Tazio Nuvolari.
Боядисаният в british racing green Veyron носи името на Malcolm Campbell. Преди да се съсредоточи върху поставянето на рекорди за скорост по вода и суша, англичанинът се състезава в гранд при надпревари с автомобили на Bugatti. Освен това той е и един от млакото хора поставили рекорд за скорост и доживели прилични старини. Malcolm Campbell почива на 63 гидини от инфаркт.
Четвъртият специален Veyron е кръстен на Hermann zu Leiningen. Германецът е известен не само с титлата си на принц, а и с победите си в мотоспорта. От 1927 до 1935 Hermann Prince of Leininge постига множество победи в Hillclimb състезания, основно с автомобили на Bugatti.
Освен екземплярите на Bugatti , на Concorso d'Eleganza Villa d'Este видяхме и първият изцяло сглобен Aston Martin ONE-77. Именно този автомобил спечели първа наградата на конкурса в класа „концептуални автомобили и прототипи”.
Aston Martin ONE-77 е суперспортен автомобил разполагащ с 710к.с., вградени в монокок шаси от карбон и каросерия от ръчно оформен алуминий. С такава мощност автомобилът с лекота ще мине границата от 300 км/ч.
Предложението на английският производител е по-скоро ГТ автомобил, отколкото пистова машина, легално движеща се по обикновените улици. Това го поставя рамо до рамо с чудовищният Bugatti Veyron.
Автомомбилите с марка Aston Martin винаги са се отличавали с типичната английска изисканост. Техните коли са еталон за елегантен дизайн и изключителен комфорт в купето. В продължение на тази традиция интериорът на One-77 е шедъовър от кожа, карбон и метал. За съжаление не мога да кажа същото за външният вид на колата. Според мен раздувките на калниците и въздухозаборниците прекалено силно нарушават силуета на автомобила и го отдалечават от прекрасният DBS. Голямата мощност и аеродинамичните изискваия доминират над красотата и външният вид.
Тези дребни забележки едва ли ще отблъснат потенциалните купувачи на крайно ограничените 77 бройки от автомобила. Ваш за 1млн паунда.
Галерия : Aston Martin One-77, http://www.supercars.net/Gallery?cmd=viewCarGallery&carID=4220&pgID=1, Concorso d’Eleganza Villa d’Este, Concorso d'Eleganza Villa d'Este by Dirk de Jager and Nicolas Jeannier