You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: 2009 Mille Miglia

20 май 2009

2009 Mille Miglia



В дните между 13 и 17 май Италианският град Бреша бе домакин на поредното издание на Mille Miglia. Класическото състезание по пътищата на Италия тази година събра 375 участника и множество на брой зрители. Сред тазгодишните състезатели и гости можем да споменем имената на Ю.Лужков (кмет на Москва), Д.Култард и М.Хакинен(зрител), както и мн.др.
Какво всъщност е Migle Millia и каква е неговата история ?
Migle Miilia е състезание за издръжливост, проведено за пръв път през 1927г. За разлика от 24-те часа на Льо Ман, където се състезават специално подготвени автомобили, на Мил Миля колите са стандартни.
Предисторията към състезанието е също много интересна. През 1922 домакинство за Италианско Гранд При се печели от град Милан. Това е особено голяма обида за жителите на Бреша, тъй като града е популярен със своя автомобилен клуб и състезателна писта. През 1926,стремейки се да поправят грешката, Aymo Maggi di Gradella и Count Franco Mazzotti (създатели на автомобилен клуб Бреша), Renzo Castagneto(бивш състезател със състезателен опит) и Giovanni Canestrini (журналист от “Gazzetta dello Sport” ), наречени „четиримата мускетари”, решават да организират състезание – Mille Miglia.
Въпреки песимизма на обществеността, събитието се увенчава с успех и е повторено и през следващата година. В началото си Mille Miglia се провеждала по пътищата между Бреша и Рома с обща дължина от 1500км (приблизително 1000 мили. Състезанието привличало доста посетители от цяла Европа, което подпомогнало доста държаванта икономика. Автомобилните производители (особено местните) използвали състезанието като арена за промотиране и изява на своите последни творения пред обществото. Като цяло може да се каже, че „преминаването на колите през Италианските градове и села символизира преминаването от селски живот към модерна индустрия.”
От 1927 до 1956 състезанието се провежда регулярно. През 1957, обаче, тежък инцидент отнема живота на 11 души (5 от които деца). Това принуждава правителството да закрие състезанието.
От 1958 до 1961 под името Mille Miglia се организира кръг от световният рали шампионат, но само по се бе си състезанието няма нищо общо с класическиятформат.
През 1977, чествайки 50-годишнината на събитието, Автомомбилен Клуб Бреша наред с кръг от WRC и парад/състезание за класически автомобили от Бреша до Рома и обратно (класическият маршрут). По този начин оригиналните 1000 мили са преродени.
Форматът - състезание за класически автомобили става особено популярен и на организаторите, дори им се налага да отклоняват някои от заявките за участие по съображения за сигурност.
Наред с някои промени по правилата, на тазгодишното издание на Frecca Rossa всеки автомобил учавствал и в някое от класическите състезания (27-57) получава бонус точки към класирането си. Съгласно това интересно нововъведение 44 участници получиха своята 1/10 точка бонус.
Друга новост към събитието за тази година е трофеят. Отличието е с височина 1.7м и съдържа лицата на победителите в класическите издания, датите, колите, маршрута и средната скорост.
Щастливият екипаж отнесъл тази купа е съставен от Carlo - и Bruno Ferrari управляващи Bugatti Type 37 от 1927г. Да им е честит.
Маршрутът на събитието може да видите ТУК
Списък с участниците може да видите ТУК
Галерия със снимки има ТУК и ТУК