You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: 2010 Saab 9-5

19 октомври 2009

2010 Saab 9-5


Такаа, статийката за китайските автомобилни прозиводители запълни, донякъде, дупката създадена от нежеланието ми да представям коли, които ще бъдат показани на предстоящото(23.10.2009-8.11.2009) изложение в Токио. За Тойобару и многото хибриди и концепции ще пиша съвсем скоро. Преди това ще използвам възможността да Ви представя една не чак толкова вълнуващата премиера от Франкфурт.
Сааб 9-5 не е спортен автомобил от класата на McLaren MP4-12C или Audi R8 Spyder, но скандинавците имат какво да покажат.
Както на някои им е известно Сааб за момента е част от GM. Поради тази причина колата има същата база, както Opel Insignia, който автомобил взе приза кола на Европа за тази година.Няма да крия, че съм фен на скандинавската марка. Сааб не се позиционират със сигурност, както Волво. Всъщност шведите винаги ни напомнят как първият Сааб бил конструиран от авиационни инжинери. Повечето хора свързват самолетите с големите скорости, развивани от изстребителите прихващачи. Въпреки това Сааб не са от най-бързите и спортни автомобили. Едно нещо, което го има при самолетите и Сааб е модерната техника. Това ме привлича към марката. Влизайки в един стар 9000 в топ изпълнение ви посрещат повече бутони, отколкото може да преброите. Просто е яко.
Но нека се върнем на последната модификация на топ модела на фирмата, 9-5. Дизайнът на колата е голяма крачка напред спрямо предишни години. Новата машина има много допирни точки със старите модели, но и много еволюционни елементи. Според мен външният вид на автомобила е много силна крачка напред. Един от елементите върху който акцентират от компанията е дизайна на предното стъкло. Тъй като А колоните са затъмнени се създава илюзията, че предното и страничните стъкла се сливат. Така, изглежда че стъклата на автомобила са едно цяло и образуват кокпит като на самолет.Във вътрешносста на автомобила най-голямо впечатление прави широката централна конзола с вграден 8” дисплей и много бутончета за управление. Типично по саабовски запалването е в централната конзола. Този път това става със старт/стоп бутон. Екстрите, които може да имате в новият си 9-5 са : ГПС с 10гб памет, хед-ъп дисплей, тризонов климатроник, 5+1 звукова система, система за разпознаване на пътни знаци, система за известяване при напускане на пътната лента, адаптивно окачавне и др.В началото на автомобилът ще се предлага с 3 двигателя. По-късно към тях ще се присъединят още 2*. Бензиновите мотори са 1.6*, 2.0 и 2.8(6-цилиндров) всичките с турбокомпресори, разполагащи съответно със 180, 220 и 300кс. Дизеловият мотор е само един – 2 литра 160к.с. Последният мотор е 2*-литров, който може да използва биоетанол за гориво. Всички двигатели се къплират с ръчна или автоматична 6-степенна кутия. Стандартно автомобила е с предно предаване, но може да поръчате 4-колесно задвижване с електронен блокаж на диференциала(стандарт за голмият мотор).
Като за завършек ще спомена думите на Саймън Падиан, дизайнер в Сааб, в едно от клипчетата(цък), представящи автомобила : „Другите автомобилни производители идват в Швеция, за да тестват своите автомобили. Ние ги произвеждаме тук.”
За медийната информация относно автомобила кликни тук.За снимки кликни тук.За видео кликни тук.