You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: 2010 Lexus LFA

28 октомври 2009

2010 Lexus LFA


През далечната 2000-а година ръководството на Lexus решава да предостави на клиентите си автомобил, който наистина да предизвика силни емоции по време на шофиране. Нелеката за изпълнение задача е поверена на Haruhiko Tanahashi. Започва разработка на модела LFA. Ето че 10 години, много тестове и една икономическа криза по-късно колата е готова.
Lexus LFA е спортен автомобил от най-висока класа. Карбоново шаси, 48:52 % разпределение на масата, нисък център на тежестта, мощен двигател и много други, допринасят за отличното пътно поведение.
Двигателят на автомобила е V-образен 10-цилиндров с обем 4,8 литра и мощност от 552к.с при 8700об/мин. Агрегата е изцяло нов и разработен специално за LFA. Мазителната система е със сух картер и отделен маслен резервоар, което спомага за постигане на по-нисък център на тежестта. Достатъчно е да спомене, че пръст в направата на двигателя имат пръст и инжинерите от Ямаха, за да добием представа за възможностите му.
Както споменахме, Lexus LFA разполага с карбоново шаси и алуминиев събфрейм, на който са монтирани задвижващите компоненти. Отпред двигателя е монтиран директно зад предните окачване, което е с двойни А носачи. Точно преди задното окачване (мултилинк) се намират трансмисията и бензиновият резервоар, а след тях охлаждащите радиатори. Всичко това води до център на тежестта, намиращ се точно под седалката на водача. Това би трябвало да предостави върховно усещане за поведението на колата.
Освен сравнително ниско тегло ( 1580к.г ), отлично разпределение на масата между двата моста и нисък център на тежестта, автомобила разполага и с изолирана долна част на шасито, завършваща с дифузьор, които заедно с активният заден спойлер допринасат още повече за стабилността на пътя.
В допълнение на конструкционните решения водачът на LFA разполага и с набор от електронни системи, намаляващи резултатите от грешните решения на задкормилното устройство.
Друг интересен момент при суперспортният Lexus е неговата каросерия. Панелите на автомобила са направени от специална карбоно-пластмасова смес разработена от японските инжинери. Това заедно с карбоновото шаси свежда теглото на автомобила до 1480 к.г. Задвижвана от задните колела през 6-степенна сенквеционална скоростна кутия тази маса се оскорява до 100 км/ч за 3,7 секунди и може да достигне 325 км/ч.
Срещу приблизително 350 000 американски долата може да направите поръчка за една от 500-те бройки LFA. Производството стартира през месец декември.
Медийна информация – тук.Електронна брошура – тук.Галерия и мултимедия – тук.