Ягуар изненадаха приятно своите фенове, като едновременно с купе вариантът на тип Ф представиха и най-мощната модификация на колата - Р. Ягуар тип Ф купе Р разполага с предостатъчно мощност и още повече от прекрасният звук на осемцилиндровият двигател.
5-литровият, веобразен мотор ни е познат от XFR-S, XKR-S. 550к.с./680Нм мощност в купето на четириврат седан, като XFR-S са нещо поносимо, но на тип Ф май му идват в повече.
За да подобрят управлението на 1650-килограмовата кола инжинерите от Ягуар се осланят на електроника и грамадни спирачки.
Диференциалът на колата е с ограничено приплъзване, което се контролира от електронен модул. Така благодарение на множество сензори алгоритмите на колата сами решават колко от мощността да пренесат към вътрешното колело.
Активният диференциал е взаимносвързан с електронното разпределение на спирачното усилие, което спира едно от предните колел за по-бързо и безопасно преминаване през завой.
Освен тези системи от Ягуар са направили и промени по окачването. Пружините на колата са по-твърди от тези на акбриолета, а настройката на активните амортисьори е по-спортно ориентирана.
Спирачките на тип Ф купе Р са с размер 380мм отпред и 376мм отзад. На всичкото отгоре, като допълнителна екстра фирмата предлага карбон-керамични дискове с размер 396мм отпред и 380мм отзад. Същите са 21кг. по-леки от железните.