You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: Land Rover Range Rover

07 септември 2012

Land Rover Range Rover


Вчера на специално събитие в околностите на Лондон, Ленд Ровър представиха новия Рейндж Ровър. Четвъртото поколение на автомобила се характеризира с нови материали и модерен дизайн. Повишеното внимание към SUV автомобилите в последните години насочи някои от родните купувачи към марката Land Rover. Все още Рейндж Ровърите не са чак толкова полулярни, като ГЛ класата на Мерцедес, но се срещат по улиците и определено правят силно впечатление.
Новият Ровър със сигурност ще привлича погледите към себе си. Дизайнът на автомобила е изцяло модернизиран и обновен. Външността на колата се откроява със своята простота и чистота. Няма излишни линии и елементи, които да дразнят окото.
Колкото и да е добър външния вид, най-важните промени се крият "под капака". Рейндж Ровър е изграден върху ново, изцяло алуминиево монокок шаси. Новият Ровър с 6-цилиндров дизелов двигател е с цели 420кг. по-лек от предишното поколение на колата с 4,4-литров дизел. Трилитровият V6 дизел е с 285к.с. и е най-малкият мотор за модела. Над него е 4,4-литров дизел с 339к.с. Бензиновите двигатели са с обем от 5 литра и мощност 375 за атмносферния вариант и 510к.с. за модификацията с механичен компресор. С 510-те конски сили Рейндж Ровър ускорява до 100км/ч за 5,1сек. Малкият дизелов мотор може да се похвали с разход на гориво от порядъка на 7,5л/100км.
Основното предимство на Ланд Ровър Рейндж Ровър пред останалите предложения на SUV пазара е неговата проходимост. Той е един от малкото, които наистина могат да се придвижват по пресечен терен. Колата разполага с централен и заден (допълнителна екстра) диференциал. Основно оръжие на Рейндж Ровър е и системата Terrain responce. За модела тя получава модификация и вече е от второ поколение. Софтуерът контролира всички аспекти по окачването (много са и не ми се изброява). Автоматичната настройка сканира пътя пред автомобила и сама избира една от пет предварително зададени конфигурации за оптимално придвижване по пресечен терен. Като доказателство за офроуд възможностите на Рейдж Ровър е възможността му да гази на дълбочина до 90см и клиренс от 30см, при максимално повдигнато въздушно окачване.
Днес SUV колите се купуват, заради лукса, който предлагат. Тук Рейндж Ровър също не изостава. Интериорът е облечен в кожа и фурнир, джаджите за улесняване на движението са много - дори тегличът е с електрическо задвижване.
В Англия цените започват от 71 295 паунда.