М157 не е прототип на автомобил, а името на двигател. Това е 5,5-литров алуминиев агрегат, който разполага с 2 турбокомпресора и достига мощност от 544/571 к.с.
М157 заедно с по-малкото му 6-цилиндрово братче бяха представени още през месец март, но сега с фейслифта на модела CL63 AMG влиза в употреба.
Новият агрегат ще замени атмносферният 6,2-литров познат ни доскоро. Основните характеристики на двигателя са споменатите 2 турбокомпресора, работещи при 1 или 1,3 бара налягане; директно впръскване на горивото и ниско тегло, благодарение на алуминиевата конструкция.
Появяването на подобренията CL, съответно и двигателя М157, идва малко след обявеният край на производството на текущите M5 и M6 на BMW. Техният атмносферен V10 повече едва ли ще види бял свят и вече е заменен от V8 битурбо агрегат. За мен това е нещо като началото на края на атмносферните мотори. Просто те вече не са достатъчно ефективни, при достигането на високи мощности.
Комюнике: тук
Допълнителна информация: тук
Няма коментари:
Публикуване на коментар