You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: 2010 BMW 5-series

25 ноември 2009

2010 BMW 5-series


Въпреки че 6-тото поколение на спортният седан на BMW ще се продава от догодина, от компанията представиха автомобила пред публика.

Ако трябва да представя колата възможно най-накратко то ще я определя като смалена 7-ца. Колесната база на 5-цата е 2.97м - с 10 сантиметра по-малка от тази на 7-цата.

Утвърдила се като излкючителна комбинация от удобство и спортни възможности 5-тата серия на баварците е ключов представител в продуктовото портфолио на марката. Това накратко означава, че ако не е добър автомобил нищо добро не чака марката BMW.

Започваме с по-интересната и вълнуваща част - спортният елемент. Естествено най-силно внушение за възможностите на автомобила идва от дизайна. Наклонените напред "бъбреци" и дългият преден капак подсказват, че F10 се справя много добре на пистата. Окачването на колата е с двойни А носачи отпред и мултилинк(5 връзки) отзад. В допълнение към механиката колата разполага с адаптивно окчаване с възможност за настройка в режим Comfort, Normal, Sport, Sport +. Друга особеност, имаща значение към удоволствието от спортното шофиране е управлението и чувството от волана. Новата 5-ца разполага с електрическо усилване на волана, което намаля предавателното число на волана с увеличаване на скоростта. Естествено ако изберете Sport + като настройка на окачването и изключите DSC системата ще се радвата на твърд и директен волан дори при високи скорости.

Не на последно, а може би на първо място по важност относно динамиката на един автомобил, трябва да споменен двигателите. В началото на 2010-а F10 ще се предлага с 4.4-литровият битурбо V8 познат ни от дебюта на X6. Двигателят разполага с 400к.с и 550НМ въртящ момент на разположение от 1800 до 4500 об./мин. Вторият двигател, който ще е на разположение на потребителите е 3.0-литровият турбо 6-так, дебютирал в 3-та серия. Последната модификация на двигателя разполага с един турбокомпресор, доставящ 300к.с. и 360НМ в диапазона от 1200 до 5200 об./мин. По-късно през следваща година колата ще може да бъде поръчана с 2,8-литров бензинов агрегат с 201к.с. Дизеловите двигатели са съответно 2 и 3 литра с мощности от 181 и 201/242к.с.

Всички двигатели могат да се куплират с 6-степенна ръчна трансмисия или познатата от 7-ма серия 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Сега нека се насочим към комфорта, който може да предложи 6-тата генерация на баварският суперседан. Както споменахме междуосието на колата е 2,97м., което е най-голямото на пазара в този клас в момента. Основният помощник на баварците за постигане на комфорт в автомобила е електрониката. Новата генерация на 5-а серия може да се похвали с множество електронни помощници. Най-интересният от тях е система за подпомагане на паркирането. Когато я активирате тя сканира обстановката около колата, посредством камери и търси възможни места за паркиране. При избор на такова системата сама управлява волана, като за водача остава единствено да натиска педалите. Към другите високотехнологични глезотийки причисляваме система за нощно виждане, активен круз контрол, хед-ъп дисплей, система за известяване при напускане на пътната лента и система за изключване на двигателя при продължителен празен ход, завиващи задни колела, котрол над дългите светлини и др.

Официално колата ще започне жизненият си път на 20 март догодина. Комби и М5 вариантите ще се появят към края на 2010-а. Обявените базови цени за колата в Англия са 28 165 паунда за 520d и 30 560 паунда за 523i.

Медийната информация за колата е тук.

За снимки кликни тук.