You can specify the following variables: width // int (size in pixels) height // int (size in pixels) theme // string: ("light" or "dark" or "white") pub-name // string (max length: 16 chars) pub-id // string (use your pub id; example: ca-pub-1234567890) ALX's auto news: Убийствено ускорение

29 януари 2010

Убийствено ускорение


Всичко започва през 2007-а, а според някои източници дори през 2004-а, когато в американската асоциация за сигурност по пътищата (NHTSA) постъпват сигнали за нежелано ускорение при автомобилите Toyota.

След проведените разследвания върху инцидентите става ясно че педалът на газта остава в натиснато положение без намесата на водача. В края на август месец миналата година полицейски служител от щата Калифорния и неговото семейство загиват в Lexus(дъщерна фирма на Toyota). Mark Saylor, жена му Cleofe и 13-годишната им дъщеричка Mahala загиват след като педалът за газта на техният Lexus ES, взет под наем, остава в натиснато положение, което води високоскоростен сблъсък с друг автомобил. Тази случка придоби силен медиен отзвук и даде голяма гласност на проблема с дефектните автомобили.

На първо време японският производител посочи стелките като причина за проблемите. В следствие на това компанията обяви изтегляне на 4,2млн. автомобили от пътищата за отстраняване на проблема. Водачите на автомобили от марката бяха посъветвани да премахнат стелките на автомобилите си. За съжаление в края на месец декември 4-ма души загиват в Toyota Avalon край Dallas. По време на огледа на автомобила е установено, че стелките на автомобила са били в багажника.

След поредните жертви става ясно, че механизма на педала на газта произвеждан от определен доставчик е дефектен и причинява засядането на газта в натисната позиция. Обявено е изтегляне на 2,3млн. автомобили във връзка с дефектният механизъм.

В цялата история най-интересни са действията на Toyota. Производителят, който досега се считаше, че произвежда най-надеждните автомобили, към момента, е обявил за общо 7,7млн дефектни автомобили. Повечето уж с дефектни стелки. Допреди няколко дни от фирмата продължаваха да продават дефектни автомобили по представителствата си.

Вчера стана ясно, че дефектни педали за ускорение може да са монтирани и на коли продавани в Европа. От компанията заявиха, че ще контактува директно със собствениците на засегнати автомобили.

Един от моделите Toyota с дефектни педали е Tundra. Пикапът отскоро стана популярен сред българските бизнесмени и по мои лични наблюдения в повечето случаи е внос от САЩ. Така, че ако ползвате такъв автомобил имате причина да се притеснявате.