Тойота Супра е икона на Японското автомобилостроене. Тунинг компаниите продължават да работят върху 6-цилиндровият двигател на модела. Същият издържа на сериозни доработки и е високо ценен. Поради това появата на нов модел под същото име е нещо значително. Така ли е наистина?
През далечната 2003-а година се появяват първите оплаквания, че модел на Тойота продължава да ускорява при не натиснат педал на газта. В последствие скандалът се разрасна и фирмата бе принудена да ремонтира милиони автомобили. За да си възвърнат част от позагубения имидж от фирмата решиха да правят модели за ентусиасти. Така се роди ГТ86/ Субару БРЗ. Фирмата даже успя да спечели и 24-те часа на Льо Ман.
Бидейки един от 3-те най-големи автомобилни производители в света Тойота има ресурсите да направи своя разработка на тема спортен автомобил. Както видяхме с ГТ86, от фирмата предпочитат да не влагат много капитал в нещо, което се ползва за предимно маркетингови цели, а не за продажби.
Новата Тойото Супра е БМВ З4 с объл дизайн. С междуосие от 2470мм и близка дължина (4324мм и 4380мм) двата автомобила са като сиамски близнаци. Теглото с 6–цилиндровият двигател е 1520кг. Същият е с обем от 3 литра и мощност от 335к.с./500Нм. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична.
БМВ-то ще се предлага и с 2-литров, 4-цилиндров двигател с 200к.с. Същият е обявен и за Супра, което предизвика недоволството на Субару, тъй като моделът ГТ86/ БРЗ има толкова и има вероятност продажбите на боксеровата кола да намалеят значително.
В България цената на БМВ З4 започва от 83 150лв. За Супра все още няма обявени цени.