БМВ представи М варианти на моделите си Х3- и 4. Те са и първите автомобили на марката, които ползват обновления редови 6-цилиндров двигател ма марката, който ще видим и в предстоящото М3/4.
Трилитровият агрегат S58 се нагнетява от 2 турбокомпресора и вече развива 600Нм максимален въртящ момент от 2600 об./мин. и достига максимална мощност от 480/510*к.с. при 5600/5950* об.мин.
Основните промени при двигателя в сравнение със предходния S55 се коренят в нова цилиндрова глава и променено захранване с гориво. Цилиндровата глава е принтирана, вместо лята, което я прави по-лека и позволява създаване на по-добри канали за охлаждане в нея. Захранването на цилиндрите с гориво се извършва от инжектори достигащи 300 бара налягане – със 100 повече от преди.
Мощността на двигателя се предава на 4-те колела чрез познатата 8-степенна скоростна кутия. Задният и централен диференциал са активни.
Поставени в Х3- и 4, двигателят е достатъчен за ускорение на 2-тонните возила до 100км/ч за малко над 4 секунди. Паркетните джипчета ще Ви изразходят не по-малко от 13,5 литра бензин А98 на 100км обиколки из градските улици.
Както подобава на пълноправен М автомобил. Окачването на моделите е променено в сравнение със стандартните варианти. Говорим за по-дебели реактивни (напречни) щанги, по-твърди втулки, електромагнитни активни амортисьори и нови кормилни накрайници.
*С пакет Competition.
Видео – Youtube. Технически характеристики – тук.
Моля подкрепете страницата, използвайки бутонът “Donate”. Всеки жест е високо ценен.